Start  | SzkołaO nas | SZOKKariera | SamorządUczniowski | KalendarzWydarzenia | Maturai egzaminy | RekrutacjaO naborze | MateriałyPobierz | OITiOWoWOlimpiada | MECHANICznaPomarańcza | SZKPKlub | KontaktDane |
Data: 12.03.2024 10:24:00 Autor:KM |
Za nami druga już kolejka zmagań w Bielsko-Bialskiej Lidze Debat Oxfordzkich współorganizowanych przez Młodzieżową Radę Miasta Bielska – Białej.
W piątek 8 marca 2024 odbyła się w bielskim Ratuszu druga tura debat, w której brali udział uczniowie ZSEEiM.
Po wcześniejszym losowaniu pierwsza z naszych drużyn prowadziła dyskusję, jako strona propozycji, broniąc postawionej tezy „Automatyzacja pracy, związana z rozwojem sztucznej inteligencji, niesie ze sobą więcej szans niż zagrożeń.”
Naszymi oponentami w debacie byli tym razem uczniowie z IV LO im. KEN.
Dyskusja skupiła się głównie na zastosowaniu sztucznej inteligencji w różnych gałęziach przemysłu m.in. motoryzacyjnego i farmaceutycznego oraz w dziedzinie medycyny.
Obie strony dyskusji zwróciły także uwagę na aspekt społeczny i odniosły się do powszechnie panującego przekonania, jakoby automatyzacja pracy, związana z rozwojem sztucznej inteligencji miała się przyczyniać do wzrostu bezrobocia w kraju.
Po zaciętej walce na słowa i argumenty z przyjemnością usłyszeliśmy werdykt sędziego: ZWYCIĘSTWO w debacie należy do ZSEEiM!
W tym samym dniu druga nasza drużyna podjęła słowną walkę z uczniami Bielskiej Szkoły Przemysłowej, ustosunkowując się jako strona propozycji do tezy „Wzrost popularności niezawodowych polityków przynosi więcej szkód niż pożytku.” Infoslajd przedstawiał niezawodowego polityka jako osobę, która wchodzi do polityki nie posiadając specyficznego wykształcenia, szczególnych kompetencji czy doświadczenia w jej zakresie (np. Szymon Hołownia, Donald Trump).
Dyskusja, której mieliśmy się podjąć, miała bardzo złożony i kontrowersyjny charakter, dlatego, aby dowieść swoich racji, musieliśmy spojrzeć na zagadnienie z wielu różnych perspektyw, uwzględniając przy tym zalety oraz negatywne konsekwencje politycznej działalności niezawodowych polityków nie tylko w skali kraju, lecz także na arenie międzynarodowej.
Przedstawione przez nas argumenty były na tyle mocne i niezaprzeczalne, by ponownie móc usłyszeć werdykt sędziego, że zwycięstwo jest po stronie drużyny uczniów Mechanika!