Start  | SzkołaO nas | SZOKKariera | SamorządUczniowski | KalendarzWydarzenia | Maturai egzaminy | RekrutacjaO naborze | MateriałyPobierz | OITiOWoWOlimpiada | MECHANICznaPomarańcza | SZKPKlub | KontaktDane |
Data: 12.04.2018 11:44:00 Autor:KM |
Finał konkursu odbył się w czwartek, 5 kwietnia, na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej
w Gliwicach. Zorganizowany został przez Instytut Elektroniki oraz firmę Siemens i Kamami dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Do konkursu zgłosiło się ponad 90 uczniów z całej Polski: z śląskich miast oraz z Krakowa, Lublina, Poznania, Torunia, Tarnowa, Żywca, Limanowej, Nowego Sącza i innych. Spośród wszystkich projektów komisja konkursowa wyłoniła dziesięć najlepszych, które były prezentowane podczas gali finałowej. Projekty obejmowały między innymi różnego typu układy przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, urządzenia automatyki domowej, stacje monitorowania środowiska, w tym zanieczyszczeń powietrza, a także roboty, pojazdy samobieżne, konstrukcje latające, urządzenia warsztatowe oraz aplikacje na smartfony ułatwiające naukę lub usprawniające wymianę informacji.
Pierwsze miejsce w konkursie zdobył Aleksander Ostrowski z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 „Mechanik”
w Raciborzu. Wykonał on projekt pt. „Miernik zużycia LPG”. Drugie miejsce zajął Artur Morysa-Magiera z Liceum Ogólnokształcącego nr XI przy Salezjańskim Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Tarnowskich Górach i Jakub Polaczek z I Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego im. E. Dembowskiego w Gliwicach. Temat ich projektu brzmiał „RaspCopter”. Trzecie miejsce za projekt „Ploter rysujący CNC” zdobył Wiktor Nowacki z Zespołu Szkół Łączności im. M. Kopernika w Poznaniu.
Przyznano również 7 wyróżnień. Zdobyli je: Mateusz Kowalik i Robert Pawlik-Dobrowolski z Bielska-Białej, Bartłomiej Mazur i Krzysztof Dziembała z Zabrza, Mateusz Garwol i Filip Oleksy z Nowego Sącza, Nikodem Bartnik z Bytomia, Jacek Wieczorek z Katowic, Artur Macha z Gliwic oraz Patryk Chyćko i Rafał Hrabia z Lublina.